رونمایی| بیماران کرونایی با داروی جدید ایران‌ساخت درمان می‌شوند؛ ۲۶ شرکت در پارک فناوری پردیس محصولات مقابله با کرونا تولید می‌کند

رونمایی| بیماران کرونایی با داروی جدید ایران‌ساخت درمان می‌شوند؛ ۲۶ شرکت در پارک فناوری پردیس محصولات مقابله با کرونا تولید می‌کند


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 75648
آیین رونمایی از نخستین داروی ۴ جزیی درمان بیماران سرپایی کرونا که توسط شرکت میم دارو و با حمایت پارک فناوری پردیس تولید شده است، برگزار شد. تولید این دارو برگ زرین دیگری است که توسط فناوران و سرآمدان علمی کشور در زمینه درمان بیماری کرونا رقم خورده است و گامی بلند در راستای کاهش عوارض بیماری کرونا در کشور محسوب می شود‌.

 

سالیراویرا یک داروی طبیعی از ترکیبات فرموله شده 6 گیاه دارویی در فرم‌های «اسپری بینی-سینوسی»، «اسپری دهانی-حلقی»، «قطره آروماتراپی» و «قرص خوراکی» است. ماده موثره این دارو برای نخستین بار در دنیا به چهار شکل دارویی طراحی شده است تا علاوه بر خواص گیاهان ترکیبی آن در از بین بردن ویروس‌های تنفسی و کاهش علائم و بار ویروسی در بیماران مبتلا به کووید-19 موثر باشد و باعث فراهمی زیستی بیشتر در بافتهای هدف درمان شود.

 

تولید دارویی ایمن و موثر

مهدی صفاری نیا رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در آیین رونمایی از داروی سالیراویرا داروی درمان بیماران سرپایی کرونا و پساکرونا، گفت: این دارو همه مراحل تحقیقاتی و اخذ تاییده‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشته و امروز این محصول به بازار دارویی کشور وارد شده است.

وی افزود: این دارو کاملا ایمن است و یک موفقیت بزرگ در حوزه دارو و درمان محسوب می‌شود.

صفاری نیا در ادامه با اشاره به حمایت های پارک از تولید محصولات حوزه درمان کرونا، بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۶ شرکت در زمینه مقابله با کرونا فعالیت می‌کنند. از این تعداد ۵ شرکت به حوزه تولید داروهای درمان و کاهش عوارض آن ورود کرده‌اند.

وی ادامه داد: ۲ شرکت نیز در زمینه تولید واکسن کرونا فعال هستند که یکی از این شرکت‌ها در مرحله ایجاد و راه‌اندازی خط تولید خود قرار دارند.

صفاری‌نیا همچنین بیان کرد: تعدادی شرکت به حوزه ساخت کیت‌‍‌های تشخیصی ورود کرده‌اند و ۸ شرکت نیز در زمینه تولید تجهیزات پزشکی مورد نیاز درمان کرونا فعالیت می‌کنند.

رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی افزود: تا امروز فروش شرکت‌های مستقر در پارک فناوری پردیس ۵ هزار میلیارد ریال است پارک نیز حدود ۴۴ میلیارد تومان حمایت مالی از آنها کرده است. این عدد تا تامین واقعی و کامل نیازها 120 میلیارد تومان فاصله دارد که سعی می‌کنیم این رقم را با کمک بانک ها و صندوق‌ها جبران کنیم.

 

سالیراویرا را بشناسید

سالیراویرا به عنوان داروی پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. گیاهان مورد استفاده در فرآورده گیاهی این دارو هر کدام به طور منحصر به فرد دارای خواص مقابله با این ویروس و علائم بیماری را دارند و مجموع آن‌ها در یک محصول توانسته است خاصیت موثری به دارو ببخشد و آن را به دارویی قدرتمند برای جنگ در میدان نبرد علیه ویروس SARS-COV2 تبدیل کند.

داروی سالیراویرا بر روی بیماران مبتلا به کووید-19 حاکی از تاثیر شگرف آن در بهبود علائم بیماران و همچنین کاهش بار ویروسی بوده است. در این کارآزمایی بالینی که روی 176 بیمار مبتلا به کووید 19 مراجعه کننده به بیمارستان امام خمینی تهران انجام شد، میزان کاهش بار ویروسی بعد از 4 و 8 روز استفاده از داروی سالیراویرا مورد ارزیابی قرار گرفت و مشخص شد که مصرف داروی سالیراویرا موجب کاهش 60 درصدی بار ویروس در فرد مبتلا بعد از 8 روز می شود.

داروی سالیراویرا دارای چهار فرم اسپری بینی، اسپری دهانی، قطره بخور و قرص خوراکی است. طی دوره درمان سالیراویرا برای بیماران مبتلا به بیماری کرونا، استفاده همزمان و موازی هر چهار فرم دارویی ضروری است.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیماران با داروهای ایرانی درمان می‌شوند؛ پرکاربردترین داروی ضد دیابت ایران‎‌ساخت شد
بیماران با داروهای ایرانی درمان می‌شوند؛ پرکاربردترین داروی ضد دیابت ایران‎‌ساخت شد
99/12/09 - 09:24
5 مرکز نوآوری در همدان افتتاح شد؛ ستاری: بیماران کرونایی با تجهیزات دانش بنیان درمان شدند
5 مرکز نوآوری در همدان افتتاح شد؛ ستاری: بیماران کرونایی با تجهیزات دانش بنیان درمان شدند
99/05/04 - 11:50
نمایشی از توانمندی دانش‌بنیان‌ها؛ محصولات ایران‌ساخت برای مقابله با کرونا به دیگر کشورها معرفی شد
نمایشی از توانمندی دانش‌بنیان‌ها؛ محصولات ایران‌ساخت برای مقابله با کرونا به دیگر کشورها معرفی شد
99/03/26 - 18:44
بیشتر بخوانیم